Hulp nodig?

Aanmeld proces

Je dient je eenmalig gratis aan te melden om gebruik te kunnen maken van STROOMkast.

Dit kan via deze website of app door gebruik te maken van de button aanmaken account. Hier dien je diverse relevante gegevens in te voeren.
Log via deze website in. Selecteer de gewenste aansluiting. Elke aansluiting heeft een uniek nummer.

Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het gebruik van STROOMkast en worden alleen gedeeld met de eigenaar van de STROOMkast en de financiële dienstverlener die de banktransacties verzorgd.

Om je succesvol aan te melden dienen alle gegevens correct ingevoerd te zijn. Ook wordt er een automatische bankverificatie uitgevoerd. Dit is nodig om te controleren of de opgegeven bankrekening juist is. Hiervoor wordt € 0,30 van de bankrekening afgeschreven.

Ook dien je een wachtwoord aan te maken. Bewaar deze op een veilige plek en deel deze nooit met derden. Jij bent verantwoordelijk voor deze gegevens en het gebruik hiervan.

Nadat je succesvol bent aangemeld kan je op elke locatie gebruik maken van STROOMkast.

Aanzetten en Uitzetten

Je dient geregistreerd te zijn om een aansluiting aan te kunnen zetten. Via de inlogbutton kun je je aanmelden. Kies de gewenste STROOMkast en de gewenste aansluiting. Elke aansluiting heeft een unieke viercijferig nummer. Selecteer de gewenste aansluiting en voer het viercijferige nummer in om een gebruiker sessie te starten. Als een gebruik sessie succesvol wordt gestart zal de lamp naast het aansluitpunt groen oplichten.

Je kan alleen succesvol gebruik maken van een aansluiting op de momenten dat de beheerder toestemming heeft verleent dat de aansluitingen gebruikt mogen worden. Buiten deze momenten om werken de aansluitingen niet.

Om een gebruik sessie te beëindigen dien je in te loggen en de sessie te beëindigen. Zolang jij bent aangemeld ben jij verantwoordelijk voor alle kosten die gepaard gaan bij het gebruik (van de) sessie. Het ontkoppelen van de aansluiting is onvoldoende om een gebruik sessie te beëindigen. Hiervoor dien je altijd de sessie actief te beëindigen.

Financieel

Na het beëindigen van een sessie worden alle kosten automatisch gefactureerd en middels een bankincasso automatisch geïncasseerd. Tijdens het gebruik kan je zien wat het verbruik van de aansluiting is. Nadien kan je altijd alle transacties met specificaties nakijken en desgewenst downloaden.

De hoogte van de kosten worden bepaald door de lokale beheerder. Dit kan per locatie verschillen. De door STROOMkast verrekende kosten worden namens de lokale eigenaar (meestal een gemeente) uitgevoerd. De factuur is altijd uit naam van de lokale eigenaar en deze bedragen worden door STROOMkast afgedragen aan de betreffende lokale eigenaar. Deze lokale eigenaar krijgt een gespecificeerd overzicht van alle transacties.

Wanneer een financiële incasso niet kan worden uitgevoerd of achteraf wordt gestorneerd (terug storten van transactie) dan wordt het account automatisch geblokkeerd voor verder gebruik. Dit betekent dat er op geen enkele locatie meer gebruik kan worden gemaakt van STROOMkast. De openstaande kosten blijven verschuldigd en aan de lokale eigenaar wordt deze informatie doorgegeven voor verdere incasso.

Storingen

Soms wordt na het activeren van een aansluiting geen stroom geleverd. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Geen aangewezen moment
Je kan alleen succesvol gebruik maken van een aansluiting op de momenten dat de lokale beheerder toestemming heeft verleent dat de aansluitingen gebruikt mogen worden. Buiten deze momenten om werken de aansluitingen niet. Bijvoorbeeld je hebt vergunning op een bepaalde dag ergens te staan. Dan zal de lokale beheerder van STROOMkast deze zo instellen dat de voorziening op die bepaalde dag beschikbaar is.

Geen haast
STROOMkast communiceert via mobiele netwerken. Deze verbindingen werken normaal binnen enkele seconden. Echter door drukte op de netwerken kan deze tijd soms onbedoeld oplopen tot enkele tientallen seconden. Dus wanneer je een gebruik sessie heb gestart of beëindigd kan het soms geringe tijd duren voordat de STROOMkast dit verzoek heeft verwerkt.
Bij een beëindiging van een sessie wordt altijd de tijd aangehouden van het moment dat jij de opdracht heb verzonden.

Let er wel op dat de sessie ook daadwerkelijk is beëindigt anders bestaat de kans dat een andere gebruiker op jouw kosten stroom gebruikt. Het einde van de sessie is te herkennen aan het lampje naast de aansluiting. Deze zal uit gaan en niet meer groen branden. 

Beveiligingstoestellen
Elke aansluiting is voorzien van individuele beveiligingen. Dit is een combinatie van beveiligingen tegen kortsluiting, overbelasting en lekstromen (ook bekend als aardlekbeveiliging of persoonsbeveiliging). Deze beveiligingen zijn geautomatiseerd. Bij het starten van een nieuwe sessie wordt de stand van de beveiliging altijd gecontroleerd en desnoods gereset. Je kan hierdoor altijd veilig gebruik maken van de aansluiting. De controle lamp zal naast het aansluitpunt groen branden ter bevestiging.

Wanneer je tijdens gebruik een storing veroorzaakt (kortsluiting, overbelasting en/of aardlekfout) dan zal de beveiliging worden aangesproken. Dit betekent dat de aansluiting geen stroom meer levert. De controle lamp naast het aansluitpunt zal nu rood gaan branden. Ofwel er is wel een gebruik sessie maar de aansluiting staat in beveiliging.

Om deze beveiliging te resetten dien je eerst de stekker te verwijderen en vervolgens de drukknop in te drukken (de drukknop is tevens signaallamp). Het systeem zal na indrukken van de knop de beveiliging resetten en na enige tijd is de aansluiting gereed voor gebruik. De signaal lamp gaat weer groen branden. Je dient wel eerst de oorzaak van de storing weg te nemen om weer zorgeloos gebruik te kunnen maken van de aansluiting.

Kijk voor de veel gestelde vragen op onze FAQ pagina